Historiaa

Yhdistyksemme

Yhdistyksemme perustava kokous pidettiin 16.1.1966, hyväksyttiin yhdistysrekisteriin 18.4. 1966. Nimenä silloin oli Pyhäjärven OL kunnalliset työntekijät ja liityttiin Kunnallis- ja sairaala-alojen työntekijä liittoon. Kun liitto lopetettiin v. 1970 osastomme hyväksyttiin Kunnallisten työntekijäin ja viranhaltijain liittoon KTV:n.  Jäsenmäärä kasvoi tasaiseen tahtiin ja ahkeria toimijoita riitti ihan mukavasti.                                                                                                                                        Vuosi 1985 oli ahkeruuden ja talkootyön vuosi. Aika kului Veihtiniemessä, silloin rakennettiin lomapaikkaa jota aluksi Pikkulivohkaksikin kutsuttiin, nimikilpailun myötä nimeksi tuli KoTVelo, hyvä idea sisällyttää KTV nimeen. Mökki on edelleen jäsenten loma-ajan käytössä. 30-vuotisjuhlaa vietettiin 21.4.1996 Salmen koulun juhlasalissa, silloin muistettiin perustajajäseniä ja myös pitkään toiminnassa mukana olleita jäseniä.

Yhdistyksen nimi muutettiin kaupungiksi muuttumisen myötä Pyhäsalmen kunta-alan yhdistykseksi vuosiksi 1993-1998, ja lyhennettiin Pyhäjärven KTV:ksi 1998-2006 kunnes KTV nimi muuttui JHL:si, nimeksi tuli Pyhäjärven JHL ry.

Tultiin vuoteen 2009, perustettiin  Peruspalvelukuntayhtymä Selänne, johon kuului Pyhäjärven lisäksi Kärsämäki, Reisjärvi ja Haapajärvi.  Se aiheutti suuria muutoksia myös yhdistys rakenteeseen. Edessä oli neuvottelut yhden yhdistyksen saamiseksi koko Selänteen alueelle.    Vuoden 2010 alusta Pyhäjärven, Kärsämäen ja Reisjärven yhdistykset yhdistyivät, samoin myös osa Haapajärven Selänteessä työskentelevistä JHL:läisistä liittyivät meidän yhdistykseen. Kevätkokouksessa päädyttiin nimeen JärviSelänne JHL ry jonka yhdistysrekisteri on hyväksynyt 31.12.2010 uudeksi nimeksi.

Reisjärven yhdistys perustettiin 27.1.1970

Kärsämäen yhdistys perustettiin 23. 5. 1969

Jäsenmäärämme tällä hetkellä on n. 470 käsittäen kuntien ja kuntayhtymän peruspalvelu ja hoivatehtävissä olevia työntekijöitä, seurakunnalla ja yksityisellä hyvinvointialoilla työskenteleviä  ja alalle opiskelevia jäseniä.