Kutsu eduskuntavaalikeskusteluun

Työmarkkinakeskusjärjestöt aloittivat yhteisen
Ääni työlle -vaalikiertueen Helsingistä 22. tammikuuta

Kevään eduskuntavaaleissa ratkaistaan Suomen suunta seuraaviksi vuosiksi. SAK, Akava, STTK, EK ja Kuntatyönantajat järjestävät vaalien työelämäteemoista Ääni työlle -kiertueen. Kiertue on Oulussa keskiviikkona 13.3.2019 klo 17.00 alkaen. Paikkana on Technopolis/Auditorium, Yrttipellontie 1, 90230 Oulu. Olet tervetullut mukaan!

Kiertuetapahtumia järjestetään yhteensä yhdellätoista paikkakunnalla ympäri Suomea. Tilaisuuksissa tapaat eduskuntavaaliehdokkaita ja pääset keskustelemaan heidän kanssaan.

Ääni työlle -kiertueen tavoitteena on herättää ennen eduskuntavaaleja laajaa keskustelua työelämästä. Kiertueen aiheet liittyvät työllisyyteen, osaamiseen sekä koulutuksen ja tutkimuksen merkitykseen.

Kiertuetapahtumissa pohditaan muun muassa sitä, viekö tekoäly työpaikkoja vai tuoko se lisää työtä ja miten kaupungistuminen muuttaa Suomea. Keskustelussa ovat lisäksi kestävä kehitys, tasa-arvoinen työelämä ja maahanmuutto.

Oulussa pidettävän Ääni työlle -tilaisuuden aiheena on tekoäly. Työmarkkinoiden keskusjärjestöjen edustajina tilaisuudessa ovat SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta, Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder, STTK:n puheenjohtaja Antti Palola, EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies ja KT:n neuvottelupäällikkö Henrika Nybondas-Kangas. Tilaisuuden juontaa Kalevan päätoimittaja Kyösti Karvonen.

Hyvä SAK:lainen, ilmoittaudu mukaan tilaisuuteen tämän linkin kautta:

On tärkeää, että SAK:laisella palkansaajaliikkeelle on kattava edustus kaikissa kiertueen tilaisuuksissa!

Lisätietoja voit kysyä SAK:n kiertuevastaavalta, yhteyspäällikkö Harri Järviseltä (040 506 7467, harri.jarvinen@sak.fi) sekä oman alueesi SAK:laisilta alue- ja järjestöasiantuntijoilta.

Tervetuloa keskustelemaan ja vaikuttamaan!

Ajankohta      NimiLisätiedot ja ilmoittautuminen

Ilmoittautumista varten voit lisätä lisätietoihin sähköpostilinkin, tai vaihtoehtoisesti linkin erilliselle sivulle jossa on ilmoittautumislomake.